Badania pracowników (satysfakcji/opinii/współpracy) opierają się na założeniu, iż postawy zatrudnionych osób wobec wykonywanej pracy, współpracowników oraz organizacji mają bezpośredni wpływ na motywację i identyfikację z firmą.
Badanie satysfakcji/opinii pracowników może zostać zrealizowane przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych pozwalających na szybkie, w pełni anonimowe przeprowadzenie projektu. Zebrane w ten sposób dane są łatwe do analizy interpretacji i archiwizowania oraz dają możliwość przeprowadzania porównań dynamicznych.
Sposób prowadzenia prac
Metodyka jest każdorazowo dostosowywana do specyfiki realizowanego projektu, opiera się na kompleksowym podejściu do badania pracowników obejmującym:
- Analiza organizacji – struktura, procesy/procedury vs. zakresy obowiązków, systemy, komunikacja, itp.
- Zaangażowanie pracowników i kadry kierowniczej – wywiady, spotkania przedstawicielami jednostek org. oraz organizacji pracowniczych
- Ustalenia kluczowych wskaźników i przygotowaniu narzędzi badawczych
- Przeprowadzenie badań – z zachowaniem gwarancji anonimowości i poufności
- Przygotowanie raportu z badań i komunikacja wyników
- Przeprowadzenie sesji warsztatowych mających na celu opracowanie metod poprawy obecnej sytuacji
- Przygotowanie rekomendacji dotyczących wprowadzenia niezbędnych zmian
- Przygotowanie narzędzi wspierających monitorowanie skuteczności wprowadzanych zmian – w krótkim i długim terminie
- Bieżącą pomoc w zakresie wprowadzania zmian
Korzyści
- Partycypacyjny charakter badania – już na etapie przygotowania i dostosowania narzędzi zapewnia pozyskanie zaufania i otwartość pracowników
- Dzięki bezpośrednim kontaktom konsultantów zewnętrznych z pracownikami, organizacja otrzymuje cenne informacje i mapę problemów pozwalających na podejmowanie racjonalnych i efektywnych działań przez zarządzających
- Ustalenie intencji zmian i usprawnień przez zarządzających, umożliwia utrzymanie wiarygodności i możliwość wdrożenia rozwiązań wynikających z analizy wyników badania
- Komunikacja zmian zgodnych z sugestiami i oczekiwaniami pracowników, oraz ich wdrażanie podnoszą motywację i zaangażowanie pracowników – wsparcie doradców wpływa na skuteczność i obiektywizację tych procesów
Dlaczego my
- Posiadamy doświadczenie i wiedzę na temat organizacji i relacji wewnętrznych poparte wieloletnią pracą doradczą oraz wewnątrz organizacji
- Rozumiemy i analizujemy potrzeby i czynniki zarówno motywujące pracowników jak i niezbędne do usprawnienia relacji i poczucia satysfakcji i komfortu pracy
- Posiadamy warsztat i narzędzia zapewniające efektywny przebieg projektu badawczego oraz jego pozytywny odbiór w organizacji
Nasze doświadczenia
Nasi konsultanci z sukcesem zrealizowali szereg badań pracowniczych, m.in. dla:
Polfarma, Panasonic, Centrala Unijnych Projektów Transportowych, CEDC, Egmont i innych
