Coaching to proces wspomagający rozwój zawodowy, osiąganie ponadstandardowych wyników i zarządzanie karierą Klienta (coachee).
Jest najbardziej skuteczną metodą doskonalenia kompetencji na wyższym poziomie rozwoju zawodowego. Pozwala na odkrywanie unikatowych zasobów coachee oraz prowadzi do konstruktywnych rozwiązań w obszarze zawodowego, jak i osobistego funkcjonowania Klienta.
Coaching realizowany jest poprzez cykl spotkań z coachem.
W trakcie poszczególnych sesji Klient pracuje nad swoimi celami – związanymi z biznesem, rozwojem osobistym, relacjami interpersonalnymi czy umiejętnościami w zależności od rodzaju coachingu.
Coach inicjuje i wspomaga proces introspekcji, dzięki czemu analiza własnych reakcji i emocji, celów i potrzeb Klienta staje się skuteczniejsza i szybciej doprowadza do konstruktywnych rozwiązań i podjęcia działań.
Coach nie narzuca swojej wiedzy, ale poprzez dialog, wspólną analizę doświadczeń oraz formułowanie właściwych pytań sprawia, że Klient sam znajduje odpowiedzi przybliżające go do celu.
Coaching prowadzi do rozwoju potencjału osobistego Klienta, poprzez odkrywanie i wspieranie posiadanych przez niego zasobów (możliwości). Dzięki temu, że coaching jest procesem, uzyskane w jego trakcie efekty są wzmacniane w czasie, a zmiany utrwalane.
Korzyści wynikające z coachingu dla Klienta (coachee):
- pomaga zrozumieć, na jakim etapie drogi zawodowej się znajduje, gdzie chciałby dojść i czy obrana ścieżka zawiedzie go do celu
- odkrywa potencjał osoby, pozwalający jej na postęp w pracy oraz na precyzowanie swoich perspektyw osobistych i zawodowych
- zapewnia efektywność w działaniach i skłania go do brania odpowiedzialności za realizację celów, które przed sobą stawia
- pozwala na osiągnięcie świadomości swoich celów i wartości, a przez to daje równowagę w życiu i relacjach.
Korzyści wynikające z coachingu dla organizacji:
- coaching wzmacnia organizację poprzez rozwój jej kluczowych pracowników: menedżerów i liderów
- podnosi efektywność poszczególnych pracowników, zwiększa ich zaangażowanie i motywację
- usprawnia pracę zespołową i zmniejsza rotację pracowników
- prowadzi do ograniczenia kosztów przeznaczanych na treningi czy szkolenia
- zwiększa świadomość celów i wartości firmy wśród pracowników.
Firma Inwenta przeszła pozytywnie proces akredytacji i uzyskała status Akademii Edukacyjnej VCC.
Vocational Competence Certificate (VCC) to jednolity system kształcenia i certyfikacji kwalifikacji zawodowych, który powstał z myślą o integracji procesów nabywania wiedzy, umiejętności, kompetencji i kwalifikacji zawodowych z wymaganiami przedsiębiorstw działających na międzynarodowym rynku pracy. System VCC jest zgodny z założeniami Europejskiej Ramy Kwalifikacji (ERK) i Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK) oraz uwzględnia specyfikę rynku VET tj. pozaformalnej edukacji zawodowej w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym przede wszystkim w Polsce będącej największym państwem regionu.
Więcej informacji o systemie VCC oraz na temat dostępnych kwalifikacji znajdą Państwa na stronie: www.vccsystem.eu
