Każdy wcześniej czy później zderzy się z pytaniem, jakie informacje są najbardziej istotne w CV, a czego pisać nie powinniśmy. Niestety, pandemia dotknęła wszystkie sektory i obecna sytuacja na rynku powoduje dużą redukcję miejsc pracowniczych. Każdy chce napisać CV jak najlepiej aby rekruter zwrócił na nie swoją uwagę. Warto podejść do tego z głową. Poniżej przedstawiamy kilka porad, jak napisać profesjonalne CV.
Nie jest tajemnicą, że na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia mamy tylko kilka sekund. Więc warto zacząć od zdjęcia. Zdjęcie powinno przede wszystkim odpowiadać stanowisku, o które się ubiegasz. Nie musi być to koniecznie zdjęcie w garniturze, ale na pewno musi być widoczna twarz. Zdjęcie nie powinno zawierać dodatkowych elementów, tzn. nie powinniśmy umieszczać zdjęcia z członkami naszej rodziny lub z wyjazdu wakacyjnego.
Co powinniśmy umieścić w CV?
Najlepiej sprawdzą się CV, które mieszczą się jednej, góra dwóch, stronach A4. To jest chyba najbardziej częsty błąd wśród poszukujących pracy – i tutaj głównie mówimy o stanowiskach menedżerskich. Trzeba podchodzić do tego racjonalnie. Skup się na pierwszej stronie CV i opisz 2 – 3 ostatnie miejsca pracy. Wskaż doświadczenie zawodowe w kolejności chronologicznej, poczynając od ostatniej pracy, opisz zakres swoich obowiązków oraz pamiętaj o terminach współpracy. Pamiętaj również, że nazwa stanowiska jest jednym z pierwszych elementów, na które rekruter zwraca uwagę. Dużo rekruterów jak również i Klientów zwraca uwagę na osiągnięcia – warto w skrócie wymienić przynajmniej kilka sukcesów. Patrząc na to, pracodawca ocenia twój profesjonalizm.
Błędy w CV – czego nie musimy pisać?
O czym jeszcze warto wiedzieć?