- Jeśli masz bogate doświadczenie zawodowe
- Lubisz i umiesz prowadzić projekty czasowe
- Łatwo nawiązujesz kontakty interpersonalne i potrafisz budować autorytet
- Jeśli masz silne nastawienie na realizację celu, a trudności Cię nie zniechęcają
lider w branży usług interim management
Interim Management to rozwiązanie dla Ciebie!
W związku ze zmianami jakie w ostatnich latach następują na rynku pracy w Polsce, ale też w pozostałych krajach Europy, widzimy rosnące zapotrzebowanie na zmiany w tradycyjnym podejściu do zarządzania przedsiębiorstwem oraz polityce zatrudnienia. Te zmiany już się zaczęły, począwszy od większego nastawienia na optymalizację kosztów oraz tendencji do redukcji zatrudnienia. Wierzymy, że poprzez elastyczne podejście do rozwoju kariery zawodowej oraz czerpania z najlepszych standardów pochodzących z rynków zachodnich, polscy menedżerowie będą mogli dalej się rozwijać i zarządzać w optymalny sposób, m.in. dzięki takim narzędziom jak interim management.
Co to jest interim management (IM)?
Interim management to czasowe, zdefiniowane co do celu i zakresu działanie wewnątrz organizacji, realizowane przez interim managera, nakierowane na osiągnięcie konkretnych ustalonych rezultatów biznesowych, oparte na współpracy i partycypacji w ryzyku i zysku – w odniesieniu do zamierzonego celu.
Kim jest interim manager?
Interim manager to manager od „zadań specjalnych”. Posiada wieloletnie, udokumentowane doświadczenie w swojej branży i dziedzinie. Zostaje wynajęty przez firmę w celu realizacji konkretnego projektu, w określonym czasie. W oparciu o swoją wiedzę proponuje kierunki zmian w organizacji, przygotowuje dokładny plan działania i staje się odpowiedzialny za jego realizację, bądź pomaga w jego realizacji. Jego celem jest zawsze podniesienie wartości firmy.
Procedura projektu interimowego w Inwencie
Rekrutacja na stanowisko interim managera jest z założenia procesem przyspieszonym i uproszczonym. Powody, dla których firma podejmuje decyzję o zatrudnieniu interima, zazwyczaj wymagają szybkich decyzji, działań i zmian. Tym samym interim manager musi rozpocząć projekt jak najszybciej, a jego wiedza i doświadczenie w wymaganym zakresie muszą w 100% satysfakcjonować Klienta.
Ważne elementy doboru Interim Managera do projektu:
Czy interim management jest dla mnie?
Na to pytanie, doświadczony menedżer powinien odpowiedzieć sobie wieloaspektowo, warto wziąć pod uwagę następujące kwestie: zakres dotychczasowych doświadczeń, upodobania, cechy osobowościowe sprzyjające szybkiej adaptacji do zmiany i nowych warunków, odporność na stres. Warto poszukać na rynku publikacji, które mogą pomóc w podjęciu tak ważnej decyzji lub zgłosić się do specjalisty – doradcy zawodowego, konsultanta lub coacha.
Najczęstsze powody, dla których menedżerowie szukają zmiany i mogą być zainteresowani interim managementem:
Najważniejsze cechy jakie powinien posiadać interim manager:
Podnoszenie kwalifikacji interim managera
Poza oczywistym rozwojem zawodowym, który idzie w parze z kolejnymi realizowanymi przez interim managera projektami, na rynku istnieją inicjatywy umożliwiające menedżerom rozwój swoich kompetencji i potwierdzenie posiadanych kwalifikacji z zakresu interim managementu. Inwenta obejmuje patronat nad wybranymi, takimi jak:
Certyfikacja Interim Managerów realizowana przez Stowarzyszenie Interim Managers (SIM). Program Certyfikacji jest skierowany do osób posiadających przynajmniej roczne doświadczenie w zakresie prowadzenia projektów interimowych, które chciałyby potwierdzić swoje kwalifikacje zawodowe w powyższym zakresie.
Korzyści z certyfikacji:
Gdy menedżer potrzebuje wsparcia
Inwenta jako ekspert w rekrutacji na najwyższe stanowiska menedżerskie zawsze służy wsparciem Kandydatom w zakresie ich rozwoju zawodowego. Jeżeli potrzebujesz konsultacji – skontaktuj się z nami.